Marketingmix
Wat is marketingmix?
Met de juiste combinatie van marketinginstrumenten, realiseer je je marketingdoelen en verbeter je het bedrijfsresultaat. Deze combinatie noemen we de marketingmix. Met marketinginstrumenten bedoelen we de middelen die je kunt inzetten om je marketingdoel(en) te realiseren. Veel gehanteerde marketinginstrumenten zijn product, prijs, plaats, promotie, personeel, proces en physical evidence.
Het gebruik van elk van deze marketinginstrumenten en hun onderlinge wisselwerking is onder andere afhankelijk van je doelstellingen, de markt, je doelgroep en de concurrentie. De marketingmix gebruik je om:
- invulling te geven aan het strategisch marketingplan
- de positionering van een product of dienst te bepalen
- de concurrentiepositie te verbeteren
- te evalueren hoe je het doet als bedrijf
Doel bepalen, plan maken en aan de slag
Doel bepalen, plan maken en aan de slag. Spreekt dat je aan? Start dan nu geheel kosteloos jouw route naar groei en succes. We geven je 14 dagen de tijd om onze gestructureerde Route ICR aanpak te ervaren. Van stappenplan en e-learning tot samenwerking en verbeterplan. En je zit nergens aan vast!
Lees ook Succesvol ondernemen kun je leren.