Verkoopproces
Wat is een verkoopproces?
Met verkoopproces bedoelen we alle activiteiten die nodig zijn om te leveren aan klanten. Van afnemersselectie tot en met het innen van de verkoopfacturen.
Het volgen van een gestandaardiseerd verkoopproces biedt de verkoopmanager de mogelijkheid om zich te concentreren op de dingen die er het meest toe doen: plannen, leads verdelen, prioriteiten stellen bij de taken, de tijd en werkdruk beter managen en nauwkeurigere omzetprognoses opstellen.
In de praktijk zie je dat er vanuit de verkoopkant meer aandacht is voor het scoren op zichzelf, dan het scoren volgens de vooraf bepaalde spelregels. Denk hierbij vooral aan de kredietwaardigheid van de (potentiƫle) klant, de betaaltermijn of afwijkingen van het assortiment.
Doel bepalen, plan maken en aan de slag
Doel bepalen, plan maken en aan de slag. Spreekt dat je aan? Start dan nu geheel kosteloos jouw route naar groei en succes. We geven je 14 dagen de tijd om onze gestructureerde Route ICR aanpak te ervaren. Van stappenplan en e-learning tot samenwerking en verbeterplan. En je zit nergens aan vast!
Lees ook Succesvol ondernemen kun je leren.