Marketingbeleid
Wat is marketingbeleid?
Onderdeel van het strategisch marketing plan en met name gericht op de marketinginstrumenten die invulling geven aan de marketingstrategie van de marketing organisatie.
Met marketinginstrumenten bedoelen we de middelen die je kunt inzetten om je marketingdoel(en) te realiseren. Veel gehanteerde marketinginstrumenten zijn product, prijs, plaats, promotie, personeel, proces en physical evidence.
Het gebruik van elk van deze marketinginstrumenten en hun onderlinge wisselwerking is onder andere afhankelijk van je doelstellingen, de markt, je doelgroep en de concurrentie. De combinatie van marketinginstrumenten die je als bedrijf inzet, noemen we de marketingmix.
Doel bepalen, plan maken en aan de slag
Doel bepalen, plan maken en aan de slag. Spreekt dat je aan? Start dan nu geheel kosteloos jouw route naar groei en succes. We geven je 14 dagen de tijd om onze gestructureerde Route ICR aanpak te ervaren. Van stappenplan en e-learning tot samenwerking en verbeterplan. En je zit nergens aan vast!
Lees ook Succesvol ondernemen kun je leren.