Klanttevredenheid
Wat is klanttevredenheid?
Klanttevredenheid is een beoordeling van de kwaliteit die door jouw bedrijf is geleverd. Ofwel de mate waarin klanten tevreden zijn over de producten en/of diensten (en alle aanverwante zaken zoals contactmomenten, meedenken met de klant ed) die jouw bedrijf hen biedt. Deze beoordeling komt voort uit het verschil tussen de verwachtingen die de klant vooraf had en de daadwerkelijke ervaring die een klant heeft meegemaakt.
Hoe meer tevreden klanten, hoe groter de kans dat ook anderen (nog niet klanten) dit te horen krijgen. En dat is goed voor de resultaten van je bedrijf. Uiteraard geldt ook het omgekeerde.
Klanttevredenheid is één van de belangrijkste graadmeters van de kwaliteit van een organisatie en is dan ook een veelgenoemde Kritische Succes Factor (KSF) van een organisatie.
Doel bepalen, plan maken en aan de slag
Doel bepalen, plan maken en aan de slag. Spreekt dat je aan? Start dan nu geheel kosteloos jouw route naar groei en succes. We geven je 14 dagen de tijd om onze gestructureerde Route ICR aanpak te ervaren. Van stappenplan en e-learning tot samenwerking en verbeterplan. En je zit nergens aan vast!
Lees ook Succesvol ondernemen kun je leren.