Imagoschade

Wat is imagoschade?

Het imago is de beeldvorming die een product, persoon of organisatie oproept. Schade aan het imago ontstaat doordat de beeldvorming negatief heeft uitgepakt. 

Het imago wordt bepaald door verschillende factoren. Zo kunnen meningen van andere personen het beeld van een product, persoon of organisatie bepalen. Ook spelen prestaties een grote rol: als de diensten geleverd worden zoals verwacht, dan valt dit positief uit, maar vinden er afwijkingen plaats dan kan dit het imago schaden. Zeker in deze tijd waarin dit alles via social media eenvoudig deelbaar is met zowat de hele wereld. 

Denk bijvoorbeeld aan de sjoemelsoftware in de auto industrie of aan ontvlambare opladers voor mobiele telefoons.

Doel bepalen, plan maken en aan de slag

Doel bepalen, plan maken en aan de slag. Spreekt dat je aan? Start dan nu geheel kosteloos jouw route naar groei en succes. We geven je 14 dagen de tijd om onze gestructureerde Route ICR aanpak te ervaren. Ontdek jouw Route ICR van ambitie naar resultaat. En geen zorgen, je zit nergens aan vast!

ICR Route from ambition to results - built on 5 ICR GrowthPrinciples

Reactie plaatsen