Benut jouw organisatie eigenlijk haar ware potentieel?

Kent jouw bedrijf haar ware potentieel?

In de markt is er een gigantisch aanbod van diensten en adviezen gericht op het verhogen van je omzet. De verkoopcijfers van jouw bedrijf staan hierbij centraal. En dat is begrijpelijk, want wie wil er nu geen stijgende omzetten…

Maar is jouw organisatie eigenlijk wel op de hoogte van haar ware potentieel? Is het met andere woorden eigenlijk wel duidelijk tot welke prestaties jouw organisatie écht in staat is? En is je organisatie erop ingericht om dat potentieel te benutten? Zeg eens eerlijk, weet jij dat eigenlijk wel? Het is toch zonde om op de huidige voet verder te gaan, als je zou weten dat je met vergelijkbare inspanningen tot betere resultaten zou komen.

Zijn de doelen die je stelt wel ambitieus genoeg?

Als je niet nadenkt over het ware potentieel van jouw organisatie, weet je ook niet of de omzetten die je behaalt eigenlijk wel optimaal zijn. Dus hoewel je je omzet ziet stijgen, zou deze in potentie veel hoger kunnen en moeten zijn. Per saldo valt de gerealiseerde omzetstijging dus erg tegen. Je doet er dan ook goed aan de oorzaak hiervan te achterhalen. Want misschien laat je wel geld liggen dat zo voor het oprapen ligt, ‘low hanging fruit’ noemen we dat. Met een iets andere inrichting en besturing van je organisatie kom je vaak al een heel eind.

We laten ons even inspireren door wat de beste ondernemers doen. Zij creëren namelijk optimale randvoorwaarden om hun bedrijf stevig te laten groeien. En topsporters doen exact hetzelfde om topprestaties te kunnen leveren. Maar uit onderzoek blijkt helaas dat veel ondernemers en organisaties niet de kennis, vaardigheden en hulpmiddelen (tools) hebben om hetzelfde te doen. Herkenbaar?

Het DNA van je bedrijf zegt veel over je ware potentieel

Het begint allemaal met het DNA van je organisatie. Want als organisatie weet je pas waar je heen wilt en wat je potentieel is, als je weet wie je bent. Je dient daarom het DNA van je organisatie goed uit te werken voordat je het potentieel ten volle kunt gaan benutten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een heldere visie. Zonder visie is iedere organisatie stuurloos en zonder visie zal ook nooit duidelijk zijn wat het ware potentieel is van jouw organisatie.

Kriebelt het al om aan de slag te gaan en wil jij weten hoe het is gesteld met het DNA van jouw organisatie? Biedt dat DNA een vruchtbare basis om het potentieel volledig te benutten? Binnen je eigen 7 daagse proefabonnement leer je snel hoe je ervoor staat!